Nyomomban az idő: napi 10.000 lépéssel igyekszem megelőzni!

0 hozzászólás

Írta: Dóczi László

2020.06.04.

Leállítani az idő múlását nem lehet, de a rendszeres gyaloglás segít, hogy ne érezzem meg. Csatlakozol? Elmesélem, milyen előnyei vannak!

50 év felett egyre többen panaszkodnak arra, hogy „ennyi idősen már nem nagyon lehet mit sportolni…” Vagy mégis? Napi 10 000 lépés gyaloglásra mindig van lehetőség – én hiszek benne. Minden nap megteszek ugyanis ennyit, és jelenleg a „Balaton Camino”-ra készülök. A gyaloglás számos kutatás szerint a leghatékonyabb egészségmegőrző mozgásforma, 50 éves kor felett pedig kimondottan ajánlott is.

Vegyük sorra az előnyeit, amiért Neked is érdemes megtenned napi 10 000 lépést!


Remek kardió-mozgás

Nem teljesen tiszta a fejekben, mi is számít valójában kardió mozgásformának. Most tiszta vizet öntök a pohárba! Nem kell szanaszét pörgetni magad hozzá, annyi a lényege, hogy egy bizonyos mozgást, például a gyaloglást, legalább 40 percen keresztül folyamatosan, ütemesen végezd. Ezzel már sokat tettél a szív- és érrendszered egészségéért, illetve a túlsúly elkerüléséért is. Nem kell hozzá sportmúlt.

Ha utoljára 1996-ban próbálkoztál sporttal, és testmozgás gyanánt szívesebben kertészkedsz, minthogy edzés videókra szenvedj egy habszivacs szőnyegen, akkor is elindulhatsz gyalog már holnap. Vagy akár már ma. Semmi, de tényleg semmi edzettség nem kell hozzá, a lényeg, hogy fokozatosan veselkedj neki. Az első 7 napban legyen 3000 lépés a cél, majd 5000, és így tovább.

Végül pedig érd el a 10 000-et, és menj ennyit legalább heti hatszor innentől kezdve!


Ha állandó időhiányban vagy, 10 000 lépés akkor is belefér. Bárhonnan hazafelé tudsz gyalog menni, hogy a legegyszerűbb példát említsem. Persze, az fontos, hogy kényelmes cipő legyen rajtad, illetve az oldaltáskát cseréld hátizsákra, hogy kiegyenlített terheléssel mozogj. Ha „a zsebek is megteszik” számodra, erre sincs is szükség. (Bár, pláne nyáron, vizet egy kulacsban mindig érdemes magaddal vinni.) Tempó, tempó! És minden más is kedved szerint alakulhat…

A saját tempódban haladhatsz, nincs rajtad olyan teljesítménykényszer, mint bármilyen más edzésen. Ha inkább már „jogging”, azaz gyorsgyalogló ütemben mennél, megteheted; ha kimondottan a séta tetszik, akkor haladj lassabban! Nem kell hozzá pénz, nem kell hozzá eszköz és felszerelés a cipőn kívül, ráadásul senki nem nézi kétkedve, mit is csinálsz pontosan. Közben, ha nem a Belvárosban

Csatangolsz, még jó levegőn is tartózkodhatsz… Napestig tudnám sorolni az előnyeit. Ha van olyan, akivel szívesen mennél napi 10 000 lépést, vidd magaddal; csatlakozhatsz csapatokhoz is, ha úgy érzed, kell a társaság. Akkor pedig, ha introvertált típus vagy, a gondolataid rendezésére, nincs is ennél kedvezőbb lehetőség. Mehetsz nappal, mehetsz éjjel…

Tényleg csak rajtad múlik minden.

Minden, amit napi 10 000 lépéssel magadon tapasztalhatsz:

  • Segít elkerülni a túlsúlyt: nemcsak azért, mert testmozgás, hanem a Harvard Egyetem kutatásai szerint az elhízásért felelős gének megfékezésére is képes napi 1-2 órányi séta vagy gyaloglás.
  • Az Exeteri Egyetem arra világított rá egy felmérést követően, hogy az édesség utáni vágyat is lekapcsolja a rendszeres séta.
  • Erősíti a védekezőrendszert, serkenti az anyagcsereműködést, feszesebbé teszi a tónusokat.
  • Különféle kutatások alapján egyes rákos megbetegedések esélyét is segít csökkenteni.

Csatlakozol hozzám?

  • Instagram

    No images found!
    Try some other hashtag or username
  • Hasonló bejegyzések

    0 hozzászólás

    Egy hozzászólás elküldése

    Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük